Treceți la conținutul principal

Panna cotta cu cocos şi ananas




     E soare şi mă bucur că s-a încălzit şi vremea asta, nu de alta, dar mai aveam puţin şi îmi luam pisoncii şi mă duceam în ţările calde. Şi ca la fiecare început de sezon cald, fac curăţenie în programul alimentar, totalmente bulversat de iarna friguroasă şi de sărbătorile noastre frumoase, care au adus un surplus de şunculiţe neplăcut şi care nu se asortează deloc cu sezonul cald. Dar cum conştiinţa nu prea compilează treaba asta foarte repede, lipsa de dulciurele din organism poate duce la o stare de frustrare şi comportament ciufulit, indezirabil fie vorba între noi, aşa că trebuie să împac şi capra şi varza, într-un mod armonios şi paşnic. Aşa am trecut la atac şi m-am înarmat cu ananas de la SunFood şi îndulcitor Green Sugar şi mi-am pus imaginaţia la treabă în minunatul desert.

Ingrediente (pentru 6 porţii)

   Panna cotta

  • 400g lapte de cocos
  • 1 linguriţă agar-agar (n-aveţi, nu-i bai, folosiţi gelatină alimentară, 1 pliculeţ de gelatină pudră sau 6 foi de gelatină, pregătite aşa cum este indicat pe plic)
  • 2 linguri îndulcitor pudră Green Sugar
  • 1/2 linguriţă anason stelat măcinat
  • 1 lingură extract de vanilie
     Înainte de a mă apuca de treabă, am pregătit o formă de silicon cu 6 orificii în formă de floricele pe care am uns-o cu puţin unt de cocos şi am pus-o pe o tavă.
    Am pus laptele de cocos într-o crăticioară pe foc mic, cu îndulcitorul, iar când a început să bulbucească puţin, am adăugat agar-agar-ul şi l-am amestecat cu un tel bine, bine să se dizolve şi am mai ţinut pe foc amestecul cam 2 minute. L-am dat apoi la o parte, am pus extractul de vanilie şi anasonul şi le-am amestecat. Apoi am turnat compoziţia în formele de silicon şi am dat tava la frigider până s-a răcit complet şi s-a închegat.

   Ananas prăjit şi caramelizat

  • 1 conservă de ananas bucăţi de la SunFood
  • 2 linguriţe unt de cocos
  • 1 lingură zahăr de cocos
  • 2 linguri rom alb (opţional)
     Am scurs bine ananasul din conservă şi l-am tăiat în bucăţi mai mici. Într-o tigaie am încins puţin untul de cocos şi am pus peste ananasul şi zahărul de cocos, la foc mare, până a început ananasul să capete o culoare uşor brună, am turnat peste romul şi l-am flambat. NU recomand flambarea persoanelor care nu sunt obişnuite cu procedeul, nu de alta, dar nu vreau să vă am pe conştiinţă nici pe voi, nici podoaba voastră capilară şi nici bucătăriile personale. Aşa că acest pas este de evitat. Dacă ţineţi musai să-l folosiţi, atunci îl puneţi de la început şi alcoolul se va evapora până e gata ananasul. De asemenea, dacă vreţi să pregătiţi desertul pentru cei mici, chiar dacă alcoolul se evaporă şi nu e nici un pericol, puteţi pune puţin din sucul rămas de la conservă şi să ţineţi ananasul pe foc până scade lichidul puţin. Daţi tigaia la o parte şi lăsaţi ananasul să se răcorească

   Pentru ornat, am pus 1/4 de cană cu fulgi de cocos într-o tigaie cu o lingură cu zahăr de cocos şi le-am învârtit prin tigaie la foc mediu, până au căpătat puţină culoare, nu mult, maxim 2 minute, căci nu vroiam să am bucăţele de cocos carbonizat.

     Când a venit momentul de servit, am scos panna cotta din forme şi le-am aşezat delicat pe farfuriuţe, lângă şi peste am pus bucăţele de ananas, iar la final am mai presărat fulgii de cocos.

     A ieşit un desert delicat, parfumat, numai bun de savurat într-o după amiază însorită. Ceea ce am şi făcut. ;)

Poftă bună!







Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so