Treceți la conținutul principal

Tort cu lămâie și migdale



     Pentru că așa știu eu să dăruiesc un cadou ... două ... câte pot :)) Au tot fost aniversări fel de fel în jurul meu, oameni dragi mie, așa că am găsit nimerit să-i răsplătesc pentru prezența lor în viața mea cu ceva bun :) Și unul dintre ceva-urile bune pe care m-am avântat să-l pregătesc a fost acest superb tort de lămâie și migdale, delicat și parfumat, răcoritor, ca o adiere de vară (uite că mă apucă nostalgia verii acum, când dă să cadă zăpada pe afară :)) ). 
     Recunosc faptul că am dedicat întraga săptămână ce a trecut preparatelor dulci cu lămâie, nu mă întrebați, nu știu ce m-a apucat, dar din aceeași serie au mai ieșit din cuptor și niște fursecuri cu cremă de lămâie, niște macarons cu cremă de lămâie și, revenind la tema de astăzi, minunatul tort cu lămâie.

     Ingrediente pentru blat
  • 200g unt la temperatura camerei
  • 175g zahăr brun
  • 3 ouă mari 
  • 200g făină
  • 1 linguriță praf de copt 
  • coaja de la 2 lămâi
     Ingrediente pentru cremă
  • 2 gălbenușuri
  • 75g zahăr brun
  • 50g unt
  • 2 lămâi, suc și coajă rasă
  • 1/3 cană migdale măcinate
  • 1 cutie mică mascarpone (250g)
     Pentru blat am bătut spumă untul cu zahărul și coaja de lămâie, cu mixerul, până s-au combinat bine și compoziția și-a dublat volumul. Apoi, pe rând, am turnat ouăle, având grijă să mixez bine după adăugarea fiecărui ou, astfel încât să se amestece complet. La final, am adăugat făina amestecată cu praful de copt, încorporând-o cu grijă, cu o spatulă mare. Am pus compoziția în forma de tort (eu am folosit una de silicon, așa că nu am avut nevoie să o tapetez, dar pentru o altă formă, ungeți-o cu puțin unt și tapetați-o cu făină) cu diametru de 22cm (puteți folosi o tavă cu diametrul de 20 de cm, va ieși puțin mai înalt) și am dat-o la cuptorul preîncălzit la 180 de grade C pentru cam 40 de minute (verificați, totuși, cu o scobitoare). Am scos tava din cuptor și am lăsat să se răcească pe un grilaj, apoi, când a fost complet răcit, am tăiat blatul în două.

     Pentru cremă, am amestecat pe bain marie gălbenușurile cu zahărul, sucul și coaja rasă de la lămâi până s-a topit zahărul și compoziția a început să se îngroașe. Am dat-o la o parte, am strecurat-o, pentru a obține o cremă fină și am adăugat untul, amestecând bine, până la omogenizare. Apoi am lăsat-o să se răcească. Când s-a răcit, am amestecat-o cu migdalele măcinate și mascarponele.

     Am turnat jumătate din cremă pe unul dintre blaturi, am pus celălalt blat deasupra și am ornat cu cealaltă jumătate de cremă și am mai presărat câțiva fulgi de migdale și fâșii din coajă de lămâie.

     A fost apreciat, savurat și n-a mai rămas nici o bucățică. Misiune îndeplinită! 

     Eu vi-l recomand pentru sărbătorile acestea, cred că e o alegere bună, un desert răcoritor, ușor, să mai compenseze bogăția preparatelor din carne de porc. Părerea mea! :)

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so