Treceți la conținutul principal

Chiftele de dovlecei cu brânză feta

     

     Ieri am facut un pui la cuptor demențial, cu unt, busuioc și usturoi, stropit cu vin spumant sec (mi se terminase stocul de vin alb). În schimb, am reușit să-mi distrug pâinea, am vărsat vasul în care pusesem aluatul și, bineînțeles, mi s-a scurs pe jos :(( .  Noaptea a culminat cu o insomnie pe cinste, de mai aveam un pic și mă apucam de făcut altă pâine, dar m-am abținut, căci după lupte care au durat până la orele 4 ale dimineții, s-a arătat și tov. Ene, responsabil cu somnul cel dulce și liniștit. Așa că azi m-am trezit cu un chef de viață de numa'! Și cum să ma mai activez eu, dacă nu la bucătărie? :)) Măi, nene, locul ăsta îmi dă energie și bucătăreala mă ține departe de orice gânduri negre aș avea! Deci, setată pe mod turbo - căci cafeaua în cazul ăsta abia, abia și-a făcut efectul, cred că somnul insuficient m-a mișcat cu așa talent - m-am apucat de treabă. Cercetat frigiderul ... găsit 5 bucăți dovlecei pe care vroiam să-i execut ieri, dar cu puiul și pâinea și alte activități casnice n-am mai apucat. Cum pui n-aveam chef să mănânc, un prânz vegetarian mi s-a părut o alegere mai mult decât potrivită. Meniul: chiftele de dovlecei cu brânză feta, o salată de roșii cu mentă și usturoi și un sos de iaurt cu ardei iute, iar pe lângă, pâinică proaspătă (50% făină speltă). 

   Chiftele de dovlecei


  • 5 dovlecei de mărime medie, rași pe răzătoarea mare, sărați și scurși bine (eu am folosit o bucată de tifon pe care o am pregătită special pentru astfel de situații)
  • 1 cană brânză Horezu fărâmițată cu robotul (sau dată de răzătoarea mică)
  • 2 ouă
  • 1/2 cană semințe de cânepă (eu nu am vrut să folosesc pesmet sau făină, în plus, semințele de cânepă sunt o bună sursă de acizi grași omega3 și omega6 și de minerale, găsiți mai multe informații aici)
  • 200g brânză feta mărunțită
  • o legătură ceapă verde*
  • 4 căței de usturoi*
  • o legătură mărar*
  • câteva frunze de mentă proaspătă*
  • 1/2 linguriță sare 
  • 1 linguriță piper negru proaspăt măcinat
  • 1 linguriță chimion (cumin) măcinat
* pe astea le-am pus în robot și le-am tocat mărunt 

    Am amestecat toate ingredientele, am încins o tigaie non-aderentă și am stropit-o cu puțin ulei de măsline (lucru pe care l-am mai făcut la încă vreo 2  ture de chiftele, după care nu am mai pus deloc, au ieșit la fel de bine, dar - repet - tigaia mea e una non-aderentă), am luat cu lingura din compoziție și am pus-o în tigaie, la foc potrivit, mic spre mediu, întorcându-le astfel încât să le rămână forma cât de cât intactă și să se coacă bine, cam 7-8 minute. Le-am scos și le-am pus deoparte la cald până am făcut și restul de acompaniamente.

   Sos de iaurt cu ardei iuți

  • 300g iaurt grecesc (eu am folosit Olympus 2% grăsime)
  • 5 bucăți ardei iute roșu, curățați de semințe și tocați mărunt (eu am avut de la borcan, murați, erau mici, dacă folosiți ardei iute roșu proaspăt, 2 sunt suficienți)
  • 2 linguri ulei de măsline
  • 1/2 linguriță sare
  • 2-3 picături sos tabasco
  • coaja rasă de la o lămâie
   Salată de roșii
  • 4 roșii (eu am folosit un amestec de roșii galbene și roșii)
  • 10 frunze proaspete de mentă 
  • 3 căței de usturoi tocați mărunt
  • 1/2 linguriță sare
  • 1 lingură ulei de măsline
  • 1linguriță sos de rodii (dacă nu aveți, zeamă de lămâie)
După cum v-am menționat, am avut și o pâinică prospăt scoasă din cuptor (mă rog, mașina de pâine, căci după fiasco-ul de ieri cu pâinea cea bună cu maia n-am mai avut timp să pregătesc una la fel, așa că am apelat la mașina mea de făcut pâine pe care am cam abandonat-o, dar care mi-a rămas fideluță și a făcut pâinica asta bună, cu 50% făină speltă, 50% făină albă, drojdie, lapte, unt, miere și sare -  bună, bunuță). Și bune au fost toate, aromate și gustoase, un prânz mai ușurel, dar pe care l-aș lua oricând, cu la fel de mare poftă. :)

Poftă bună!





Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so