Treceți la conținutul principal

Biscuiți cu brânză albastră


     Îmi place atunci când mă trezesc să fac ceva bun și să mă pot bucura în liniște de un mic dejun savuros. Dar ceva ce poate fi făcut repede, cam în jumătate de oră, pentru că nu vreau să mi se facă și mai foame decât îmi e în mod normal când mă trezesc. Și biscuiții ăștia sunt perfecți pentru o asemenea operațiune, pentru că pot pregăti seara aluatul, iar dimineața îi coc. Așa că în timp ce se face cafeaua dau drumul la cuptor și îl las cam 15-20 minute să se încălzească, apoi bag biscuiții la cuptor. Și cât mă mai fâțâi prin casă punându-i lui Țiți de mâncare, aranjând  una, alta, mai iau o gură de apă, iar în jumătate de oră biscuiții mei sunt copți și gata să fie devorați. Exact așa am făcut ieri dimineață și m-am gândit că ar merge să îmbogățesc gustul biscuiților mei cu puțină brânză cu mucegai albastru pe care o mai aveam în frigider. 
     Din motive subiective (și anume pentru că tocmai o hrănisem cu o zi înainte) am folosit maia, dacă nu aveți, vă puteți ghida după rețeta aceasta de biscuiți, cu diferența că în rețeta de față am folosit lapte bătut și nu lapte dulce și, după cum vă povesteam, am pus și brânza cu mucegai. Aluatul l-am făcut cu seară înainte și l-am lăsat la frigider peste noapte.

   Ingrediente aluat
  • 150g maia 100% hidratare de la frigider
  • 150g lapte bătut
  • 250g făină integrală de grâu
  • 1 linguriță sare
  • 1/2 linguriță piper măcinat
  • 100g unt rece tăiat bucăți mici
  • 80g brânză cu mucegai albastru fărâmițată
   Glazură - 1 ou bătut bine cu o lingură de lapte, sare și puțin piper măcinat (cam 1 vârf de cuțit din fiecare)

     Am amestecat maiaua cu laptele bătut. Untul l-am amestecat în făina pe care am combinat-o cu sarea și piperul măcinat cu ajutorul blenderului de patiserie (folosiți un robot dacă aveți la îndemână sau frecați untul cu făina cu vârfurile degetelor) până am obținut o compoziție sfărâmicioasă. Am combinat acest amestec cu cel de maia și lapte bătut și le-am amestecat cu ajutorul unei linguri până au început să se lege. Am presărat și brânza sfărâmată și prin împăturiri rapide am înglobat-o în aluat. E bine să aveți mâinile reci și să vă mișcați rapid, să nu înceapă untul să se topească în aluat. Am acoperit vasul în care am pus aluatul și l-am lăsat peste noapte la frigider.
     A doua zi de dimineață am preîncălzit cuptorul la 220-230 de grade C. Am scos aluatul, l-am întins pe blatul de lucru înfăinat într-o foaie de aproximativ 3cm, l-am decupat cu un pahar rotund și am pus biscuiții astfel obținuți în tava tapetată cu foaie de copt. Am uns biscuiții cu glazura obținută din oul bătut ușor, amestecat cu laptele, sarea și piperul măcinat și am dat tava la cuptor pentru aproximativ jumătate de oră.

     Și uite-așa, dimineața a început cu miros de biscuiți delicioși, puțin crocanți la exterior, pufoși în interior, savuroși în combinația cu brânza cu mucegai albastru. Au ieșit 12 bucăți. Eu i-am mâncat la micul dejun alături de o cană cu lapte bătut. Și a fost un mic dejun minunat! :)

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Crap la cuptor cu usturoi

E o rețetă super rapidă, delicioasă și aspectuoasă. Aveți nevoie de:
crap, o bucată fără cap, fără coadă, eviscerat, curățat și crestatsarepiper boabecâțiva căței de usturoi (eu am pus vreo 4), tăiați feliuțecimbru (eu am folosit proaspăt)ulei de măsline (o lingură)1 lămâie vin alb sec, cam 100mlCrapul se spală și se usucă cu prosoape de bucătărie, se sărează și se lasă cam jumătate de oră la frigider. Apoi se introduc în crestături și în interiorul peștelui feliuțele de usturoi, boabele de piper, feliuțe de lămâie și cimbrul. Se stropește cu puțin ulei de măsline și se introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade. Cînd este aproape gata se stropește cu vinul și se mai lasă 5-10 minute. În total stă la cuptor 20, maxim 30 de minute. Și arată cam așa când e gata:



Merge cu  mămăliguță și un mujdei cremos. Iar pentru o savoare și mai mare, puteți pune puțin unt aromat peste el la servire ;)

Poftă bună!

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…