Treceți la conținutul principal

De Food Revolution Day


   Eu tot mă chinui să le spun oamenilor că nu îți trebuie cine știe ce știință sau îndemânare să faci ceva sănătos și gustos acasă și sper din toată inima ca cei ce mai citesc rețetele de pe aici să se fi convins deja de lucrul ăsta. Și visez eu așa, în sinea sinelui meu, ca măcar pentru cei mici să ne dăm mai mult silința și să-i învățăm de bine în ceea ce privește o alimentație sănătoasă. Și să învățăm și noi, de ce nu? Eu am învățat multe lucruri bune, spun eu, în ultimii 2 ani și tot ceea ce am învățat și am aplicat s-a resimțit atât fizic, cât și psihic și s-a văzut. Rareori mi se mai întâmplă să cad într-un mare „păcat” și acela poartă numele ciocolată :)) Dar având în vedere că asemenea episoade sunt extrem de rare, nici nu mă stresez foarte tare, o plăcere „vinovată” face bine la moral, uneori :P.
   Și am aflat eu cu mare bucurie de ziua asta, eveniment inițiat de Jamie Oliver printr-o campanie susținută a educației în ceea ce privește alimentația sănătoasă. Dacă vreți să aflați mai multe, trageți cu ochiul aici.
   Nu era nevoie de o zi să fac ceva bun și sănătos, asta o fac mereu :D, dar am spus să marchez și eu momentul într-un fel și am făcut ieri o omletă delicioasă, la cuptor, cu ingrediente sănătoase și gustoase, gata în maxim 30 de minute.
   Am pus într-o tavă mică încinsă cu puțin ulei de măsline 2 fire de ceapă verde tocate mărunt, o cană de dovlecei tăiați rondele (mie îmi rămăsese mijlocul de la niște dovlecei pe care i-am umplut, o să vă povestesc și despre ei săptămâna care vine), o roșie tăiată felii subțiri și le-am lăsat pe foc domol până s-au înmuiat, apoi am turnat peste 2 ouă bătute bine cu puțin lapte, condimentate cu sare și piper și le-am mai lăsat pe foc până s-a închegat partea de dedesubt (am mai ridicat marginile de la omletă și am mai lăsat să se scurgă pe lângă din partea de deasupra). Am pus câteva bucăți de mini-mozzarella pe toată suprafața omletei și am dat tava la cuptorul preîncălzit, la foc mediu, în partea superioară a cuptorului până s-a copt omleta și pe partea de deasupra, cam 5 minute, apoi am scos-o și am mai pus câteva felii de telemea de capră cu ierburi și am mai dat-o pentru 2 minute la cuptor. Apoi am scos-o, am mai râșnit ceva piper, am decorat-o cu frunze proaspete de busuioc și am mâncat-o cu lipie graham. 
   Eu am mâncat-o în 2 episoade, dar cred că e o porție suficientă pentru o persoană. Dacă faceți pentru mai multe persoane, măriți cantitățile de ingrediente. Pentru o persoană folosesc la o omletă 2 ouă, deci numărul de ouă crește aritmetic în funcție de numărul mâncătorilor :D Restul ingredientelor le puteți pune după plac și preferință, părerea mea :P.  Mie îmi place și cu ciuperci și cu sparanghel (din păcate la noi tare scump mai e :( ), cu pătrunjel sau mărar sau alte ierburi pe care le am la îndemână, cu telemea, cașcaval, caș sau ce mai găsesc prin frigider. E un mic dejun rapid, gustos, sănătos. Ce să vă mai spun?

Poftă bună! 


O porție a fost jumătate de tavă

Și un prim plan, care, din păcate, nu poate reda și aroma

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…

Ciocanele marinate la cuptor

Rumene, crocante, fragede de ți se topesc în gură ... Ce ziceți? Ați încerca? Eu am mâncat :P Și mi-au plăcut mult de tot. Nu știu dacă din cauza faptului că n-am mai mâncat de mult timp pulpe sau chiar sunt așa de bune pe cât mi s-au părut mie. Și pentru că mai trebuie din când în când să fac câte o dedicație, pentru că îi știu pe câțiva dintre voi, cei care urmăriți nebunelile mele culinare, rețeta asta e pentru Dan Marcoci (salutare!) - sper să faci și tu și chiar te rog, spune-mi cum ți-au ieșit și dacă ți-au plăcut :)
Aveți nevoie de:
ciocănele de pui - eu am folosit o cutie care avea 7 bucăți1 lingură de miere1 lingură sos de soia1 lingură sos Worchester (eu am folosit din cel de la Fuchs)1/2 linguriță cardamon1/2 linguriță nucșoară2 linguri ulei de arahide 1 praf  de piper     Am spălat bine ciocănelele, le-am uscat cu prosoape de bucătărie și le-am pus într-o pungă cu fermoar. Am turnat peste amestecul de sosuri și condimente și le-am agitat bine, bine, apoi le-am lăsat pe…