Treceți la conținutul principal

Tartă cu brânză și prune


     Și pentru că, totuși, o zi de sărbătoare nu e completă fără ceva bun, am făcut și o tartă. Bună tartă! Bună Mariana! :)) Cu brânză și la blat și la cremă, diferite de fel, să nu ne plictisim, nu foarte dulce, perfectă pentru gusul meu, cârcotașii spun că dacă tot e de desert merge o idee mai dulce. Dacă vreți mai dulce, puneți zahăr în locul  îndulcitorului de stevie și o să aveți un desert și mai dulce :)

     Ingrediente:

  Blat
  •  150g brânză de vaci
  •  4 linguri ulei din sâmburi de struguri
  •  2ml extract de stevie îndulcitor* (sau 2 linguri zahăr)
  •  60ml lapte
  •  200g făină de ovăz
  •  1 linguriță praf de copt

 Crema:
  •  3 ouă
  •  20g zahăr brut
  •  300g urdă de vaci
  • 40g gris
  •  1.5ml stevie îndulcitor (100g zahăr)
  •  1 lingură extract de vanilie

   Pentru ornat
  • 1kg prune
  • 30g miere
  •  10ml zeamă de lămâie
  •  1/2 linguriță scortișoară







     extract de stevie îndulcitor* - se găsește la magazinele naturiste   







   Pentru blat: se amestecă ingredientele si se frământă ușor aluatul, nu foarte mult. Se întinde o foaie și se pune într-o formă de tartă sau, ce am făcut eu, într-o formă de tort cu fundul detașabil, unsa cu puțin ulei sau unt astfel încât să îmbrace și pereții. Aluatul este puțin fărâmicios, așa că puteți să-l întindeți pe o folie alimentară și apoi îl „răsturnați” în formă. Nu este nici o problemă dacă se mai rupe, îl puteți „lipi” cu ușurință cu mâna.





   Pentru cremă: Gălbenușurile se freacă cu un vârf de cuțit de sare, zahărul, stevia și esența de vanilie. Se adaugă urda și grisul. Albușurile bătute spumă cu un vârf de cuțit de sare se adaugă la compoziția cu urdă, înglobându-se ușor, puțin câte puțin. Se toarnă crema peste aluatul de tartă.


   Pentru ornat: Se curăță prunele de sâmburi și se pun într-o cratiță pe foc cu mierea și zeama de lămâie, fierbându-se înăbușit aproximativ 8 minute. Se scurg bine prunele, se lasă să se răcească puțin, apoi se adaugă peste cremă. Sosul rămas se pune deoparte. Se presară peste prune scorțișoara și se dă la cuptorul preîncins pentru aproximativ 40 de minute. Se scoate, se lasă să se răcească, și se toarnă deasupra din sosul păstrat de la prune.

Inainte de a intra la cuptor
Proaspăt scoasă din cuptor


 

             și






               

Poftă bună!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Crap la cuptor cu usturoi

E o rețetă super rapidă, delicioasă și aspectuoasă. Aveți nevoie de:
crap, o bucată fără cap, fără coadă, eviscerat, curățat și crestatsarepiper boabecâțiva căței de usturoi (eu am pus vreo 4), tăiați feliuțecimbru (eu am folosit proaspăt)ulei de măsline (o lingură)1 lămâie vin alb sec, cam 100mlCrapul se spală și se usucă cu prosoape de bucătărie, se sărează și se lasă cam jumătate de oră la frigider. Apoi se introduc în crestături și în interiorul peștelui feliuțele de usturoi, boabele de piper, feliuțe de lămâie și cimbrul. Se stropește cu puțin ulei de măsline și se introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade. Cînd este aproape gata se stropește cu vinul și se mai lasă 5-10 minute. În total stă la cuptor 20, maxim 30 de minute. Și arată cam așa când e gata:



Merge cu  mămăliguță și un mujdei cremos. Iar pentru o savoare și mai mare, puteți pune puțin unt aromat peste el la servire ;)

Poftă bună!

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…