Treceți la conținutul principal

Budincă de tapioca cu spumă de rubarbă, cocos caramelizat și căpșune




     Bine că s-a deschis un Kufland lângă mine, că acum pot și eu să-mi iau liniștită rubarbă, fără să mă mai rog de prieteni să caute în disperare :)). Și pentru că nu e ceva cu care am crescut, recunosc, nici nu prea știu ce să fac cu ea. Așa că am mai apelat și la ajutor, întrebându-mi o prietenă care face cea mai bună prăjitură cu rubarbă și bezea de pe planetă - în opinia mea- dar nu m-am încumetat să o fac, și m-am grăbit să folosesc, totuși, mănunchiul de rubarbă pe care îl aveam, să nu cumva să uit de el. Am făcut un fel de compot cu rubarbă și căpșune, bun, bun, pe care l-am mâncat rapid și apoi am dat de cutia cu perle de tapioca, cu  care vroiam să experimentez de ceva vreme, dar n-am mai apucat din diverse motive. Am căutat să văd cum se pregătește tapioca, mi-am făcut o idee despre ce e vorba și m-am apucat de treabă. Nu imediat, având în vedere că a trebuit să las tapioca peste noapte la înmuiat în apă. Dar a doua zi am executat minunata budincă și sunt tare mândră de mine, căci chiar mi-a plăcut mult de tot ce a ieșit. :)

   Budinca de tapioca
  • 1/4 cană perle tapioca (eu am avut o pungă de la SanoVita)
  • 3 căni apă
  • 1 cană lapte de cocos, 1 vârf de cuțit cu sare
  • 1 lingură și jumătate miere
  • 1 păstaie de vanilie tăiat pe lung
  • 1 linguriță amidon dizolvată în puțin lapte de cocos
     Am lăsat peste noapte tapioca la înmuiat într-o cană cu apă, iar a doua zi am scurs apa în care a stat, adăugat 2 căni cu apă peste tapioca într-o cratiță și am pus-o pe foc mic aproximativ 20 de minute, amestecând des. A rezultat o compoziție vâscoasă, gelatinoasă. Am adăugat peste laptele de cocos, mierea, și vanilia crestată pe jumătate și am mai lăsat budinca 10 minute pe foc, având grijă să o amestec continuu. Am adăugat amidonul dizolvat în apă și am lăsat să mai fiarbă puțin budinca pe foc, aproximativ 5 minute, apoi am dat-o la o parte, am scos păstaia de vanilie și am pus budinca într-un vas de sticlă să se răcească.

   Spuma de rubarbă
  • 5-6 tije de rubarbă curățate și tăiate în bucăți de 1 cm
  • 1 cană cu apă
  • 50g stevia pudră/ agave/miere
  • 1 lingură extract de vanilie
     Le-am pus pe toate într-o cratiță pe foc mic spre mediu și le-am lăsat până s-a înmuiat rubarba, aproximativ 10 minute. Am lăsat să se răcească, apoi am pasat amestecul cu blenderul vertical. A ieșit o compoziție spumată, aerată, parfumată și ușor acrișoară. Eu am pus spuma asta într-un bol pe care l-am acoperit și am ținut-o la frigider până am folosit-o.

Cocos caramelizat
  • 1 cană fulgi de cocos neîndulcit
  • 2 linguri zahăr brut
     Am pus zahărul într-o cratiță pe foc mediu să se topească, apoi am adăugat fulgii de cocos și i-am amestecat cu zahărul topit. Apoi i-am pus într-un bol și i-am lăsat să se răcească.

   Căpșune pentru ornare
  • 1/2 cană căpșune marinate peste noapte în rom/coniac/brandy/sherry/vin
     Când s-a răcit budinca de tapioca am montat toate componentele în pahare, alternând straturi de budincă cu straturi cu spumă de rubarbă, la final am presărat fulgii de cocos caramelizați și am adăugat căpșunele marinate, scurse bine. Am dat budincile la frigider cam o oră, să se așeze.

     Cu puțin cranț de la fulgii de cocos caramelizat, suficient de dulci și cu rubarba puțin acrișoară și căpșunele marinate, budinca asta de tapioca a avut toate ingredientele pentru un desert ușor, aromat, delicios, numai bun pentru o după amiază liniștită și călduroasă.

     A! Dacă nu v-ați dat seama, vă atrag eu atenția asupra unui mic amănunt, budinca asta nu are în compoziție nici un produs animal, așa că merge savurată și de vegani și de cei care țin post. :)

Poftă bună! 




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…

Ciocanele marinate la cuptor

Rumene, crocante, fragede de ți se topesc în gură ... Ce ziceți? Ați încerca? Eu am mâncat :P Și mi-au plăcut mult de tot. Nu știu dacă din cauza faptului că n-am mai mâncat de mult timp pulpe sau chiar sunt așa de bune pe cât mi s-au părut mie. Și pentru că mai trebuie din când în când să fac câte o dedicație, pentru că îi știu pe câțiva dintre voi, cei care urmăriți nebunelile mele culinare, rețeta asta e pentru Dan Marcoci (salutare!) - sper să faci și tu și chiar te rog, spune-mi cum ți-au ieșit și dacă ți-au plăcut :)
Aveți nevoie de:
ciocănele de pui - eu am folosit o cutie care avea 7 bucăți1 lingură de miere1 lingură sos de soia1 lingură sos Worchester (eu am folosit din cel de la Fuchs)1/2 linguriță cardamon1/2 linguriță nucșoară2 linguri ulei de arahide 1 praf  de piper     Am spălat bine ciocănelele, le-am uscat cu prosoape de bucătărie și le-am pus într-o pungă cu fermoar. Am turnat peste amestecul de sosuri și condimente și le-am agitat bine, bine, apoi le-am lăsat pe…