Treceți la conținutul principal

Clătite mici din făină de năut cu somon și alge


   Scriu repede, la ceas de seară, că am cam întârziat din motive obiective (și anume o seară care trebuia să se petreacă la un spectacol de teatru, dar care a ajuns la Hanul Berarilor datorită faptului că piesa la care trebuia să merg a fost schimbată cu alta :|, așa că n-am rămas și m-am delectat cu o plăcintă cu brânză și stafide și un pahar de vin roșu - bune, bune și astea în loc de piesă- la localul anterior menționat și pe care-l recomand, pentru că mie-mi place :D) și trebuie să vă împărtășesc „ciudățeniile” meniului de azi :)) De ce ciudățenii? Păi e pentru prima oară când fac și după cum mi-a zis cumnatul meu - beneficiar direct- au fost foarte bune, ceea ce mă bucură nespus și promit că o să mai fac, poate nu în varianta asta, dar știți și voi, „ practice makes perfect”, așa că să exercim până la perfecțiune :P
   După cum zice și în titlu, am făcut niște clătite mici, inspirată de blini-le rusești (clătituțe puficioase care se servesc cu cremă de brânză și somon afumat), dar făcute în varianta de post (fără lapte de vacă și ouă). Am pus o cană de făină de năut, o cană de lapte de soia, un vârf de linguriță de sare, cimbru, piper negru și boia iute de condiment, o linguriță de praf de copt și două linguri de ulei de măsline. Le-am amestecat (eu am preferat să fac compoziția ca la muffins, am amestecat separat ingredientele umede și cele uscate, apoi le-am combinat) și le-am pus în tigaie cu lingura, la mine au încăput câte 4. Le-am ținut pe o parte până au început să facă bule de aer, după care le-am întors și le-am mai lăsat 1-2 minute să se coacă. După ce le-am terminat pe toate de făcut, le-am așezat pe un platou și am pus peste ele salată de alge cu somon afumat (eu am avut de la Ocean's Fish) și am decorat cu feliuțe de lămâie. Pentru varianta de dulce, puteți înlocui laptele de soia cu lapte normal, mai puteți bate și un ou în compoziția de clătite. Nici astea n-au fost rele, mie mi-au plăcut. Am mâncat vreo 3 ;))  , dar asta numai pentru că vroiam să mai rămână loc pentru celelalte „ciudățenii” :P
Poftă bună! 



Comentarii

  1. Interesting recipe! I would like to cook more things with chickpea flour (all that protein!) and this post will inspire me to do so!

    RăspundețiȘtergere
  2. I'm so glad, dear! Try the bread with a mixture of whole wheat, soybean and chickpea flour, it's a very interesting and nourishing taste :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…

Crap la cuptor cu usturoi

E o rețetă super rapidă, delicioasă și aspectuoasă. Aveți nevoie de:
crap, o bucată fără cap, fără coadă, eviscerat, curățat și crestatsarepiper boabecâțiva căței de usturoi (eu am pus vreo 4), tăiați feliuțecimbru (eu am folosit proaspăt)ulei de măsline (o lingură)1 lămâie vin alb sec, cam 100mlCrapul se spală și se usucă cu prosoape de bucătărie, se sărează și se lasă cam jumătate de oră la frigider. Apoi se introduc în crestături și în interiorul peștelui feliuțele de usturoi, boabele de piper, feliuțe de lămâie și cimbrul. Se stropește cu puțin ulei de măsline și se introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade. Cînd este aproape gata se stropește cu vinul și se mai lasă 5-10 minute. În total stă la cuptor 20, maxim 30 de minute. Și arată cam așa când e gata:



Merge cu  mămăliguță și un mujdei cremos. Iar pentru o savoare și mai mare, puteți pune puțin unt aromat peste el la servire ;)

Poftă bună!