Treceți la conținutul principal

Muffins cu morcovi și dovleac


   Da, mi-am făcut de cap ieri în bucătărie. Pot să dau vina doar pe toamna asta, care aduce a iarnă, care m-a împins să stau la căldurica cuptorului și să fac bunătăți. Pe lângă cele pe care vi le-am prezentat ieri, mai aduc azi minunățiile astea de muffins, cu dedicație pentru Ralu ;) Știe ea de ce :D. Și dacă vreți opinii despre cum sunt, pe ea să o întrebați, că a fost prima degustătoare, eu în urma răcelii care încă mă mai bântuie nu mă pot bizui pe gustul propriu - cam alterat. Asta trebuie să mă motiveze să mai fac o tură când îmi revin. Ce pot să spun că am remarcat eu la degustare a fost textura moale și cremoasă a miezului (de la dovleac i se trage) și am simțit vag  aroma scorțișoarei și dulceața morcovilor și a stafidelor. Numai bune de degustat și de cei mici și de cei mari. Și mă gândeam ce bine ar merge ele cu un ceai din acela cu arome de iarnă (cu măr, măceșe, scorțișoară) :)

   Ingrediente
  • 1 cană și jumătate piure de dovleac copt (se coace dovleacul la cuptor, se curăță de coajă și se fărâmițează cu furculița)
  • 1 cană morcov ras
  • 3 linguri sirop de arțar (sau puteți folosi 2/3 cană zahăr)
  • 4 linguri ulei de rapiță
  • 2 ouă bătute ușor
  • 1 1/2 cană făină (de ovăz am folosit eu, rețeta era cu făină integarală de grâu)
  • 1/2 linguriță sare
  • 1 linguriță scorțișoară
  • 2 lingurițe praf de copt
  • 1 linguriță bicarbonat de sodiu
  • 1/2 cană stafide brune
  • 1 lingură esență de vanilie 
   Făina, praful de copt, bicarbonatul, sarea, scorțișoara le-am amestecat într-un vas. În alt vas am amestecat ouăle cu uleiul, siropul de arțar, esența de vanilie, dovleacul și morcovul. Am turnat ingredientele umede peste cele uscate și le-am amestecat până la omogenizare, apoi am adăugat stafidele. Am pus compoziția în tava de brioșe/muffins/cupcakes (eu folosesc forme de hârtie, dacă nu aveți, ungeți formele de brioșe/muffins/cupcakes cu puțin unt sau ulei) și am băgat-o în cuptorul preîncălzit la aproximativ 180 de grade C. Le-am lăsat cam 35-40 de minute, dar le puteți verifica și mai devreme cu o scobitoare. Să nu vă panicați dacă atunci când le scoateți din cuptor o să vi se pară molicele, așa sunt ele. Ca să simțiți mai bine aromele, va trebui, totuși, să așteptați să se răcească.

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…

Ciocanele marinate la cuptor

Rumene, crocante, fragede de ți se topesc în gură ... Ce ziceți? Ați încerca? Eu am mâncat :P Și mi-au plăcut mult de tot. Nu știu dacă din cauza faptului că n-am mai mâncat de mult timp pulpe sau chiar sunt așa de bune pe cât mi s-au părut mie. Și pentru că mai trebuie din când în când să fac câte o dedicație, pentru că îi știu pe câțiva dintre voi, cei care urmăriți nebunelile mele culinare, rețeta asta e pentru Dan Marcoci (salutare!) - sper să faci și tu și chiar te rog, spune-mi cum ți-au ieșit și dacă ți-au plăcut :)
Aveți nevoie de:
ciocănele de pui - eu am folosit o cutie care avea 7 bucăți1 lingură de miere1 lingură sos de soia1 lingură sos Worchester (eu am folosit din cel de la Fuchs)1/2 linguriță cardamon1/2 linguriță nucșoară2 linguri ulei de arahide 1 praf  de piper     Am spălat bine ciocănelele, le-am uscat cu prosoape de bucătărie și le-am pus într-o pungă cu fermoar. Am turnat peste amestecul de sosuri și condimente și le-am agitat bine, bine, apoi le-am lăsat pe…