Treceți la conținutul principal

Pâinici, mari și mici


   Scriu acum și casa mea e inundată de aroma pâinii proaspăt scoase din cuptor ... Cred că știți cum miroase, a căldură, a prospețime, pe mine una mă duce cu gândul la „acasă” . Am încercat o nouă rețetă de pâine, am lăsat mașina să facă doar treaba ingrată - frământat și dospit- eu am modelat-o și am băgat-o la cuptor. E o rețetă gustoasă și destul de rapidă, poate fi frământată și de mână, însă eu una astăzi nu prea m-am simtit în stare să stau în bucătărie, așa că am apelat la mașinuța mea drăguță de făcut pâine. Am modelat câteva chifle și am lăsat o parte din aluat sub formă de pâinică, peste ele am presărat și semințe (un amestec de semințe de in, susan, dovleac și floarea soarelui) și le-am copt în cuptorul în care am pulverizat apă, metoda asta mi s-a părut una fericită, pentru că pâinicile mele s-au umflat frumos și au ieșit cu coja puțin crocantă. Am mai apelat și alte dăți la o oală cu apă pusă în partea de jos a cuptorului și tot așa a ieșit coaja crocantă, dar mie mi s-a părut că de data asta a ieșit mai bine. Poate e doar impresia mea, nu știu, oricum eu una sunt mulțumită de rezultat :) Însă tot mai tânjesc după o piatră de copt din aceea frumoasă, poate o să-mi iau și eu una odată și-odată :)) 

   Ingrediente
  • 3 căni făină integrală de grâu
  • 3/4 cană făină de soia
  • 1/4 cană făină de gluten (am luat de la magazinul cu produse naturiste)
  • 1 1/2 linguriță sare
  • 2/3 cană ulei de măsline
  • 1 linguriță drojdie uscată
  • 1 1/2 cană apă fierbinte
  • amestec de semințe (opțional)
   Eu am pus ingredientele în ordinea indicată de mașină, la programul de frământat și dospit,am mai lăsat aluatul după ce s-a terminat programul vreo jumătate de oră la dospit, apoi l-am scos pe masa de lucru și l-am împărțit în două. O parte am mai împărțit-o în 6 bucăți și am modelat chifle, celei de-a doua i-am dat formă de pâine, le-am pus pe o foaie de copt în tavă, le-am dat cu pensula cu nițică apă și am presărat semințele pe ele, le-am acoperit cu un prosop curat și le-am mai lăsat la crescut vreo jumătate de oră, 40 de minute. Cuptorul era deja încins (făcusem înainte niște sparanghel), l-am dat cam pe la 200 de grade C, am stropit cu un fâs cu apă (adică un recipient din acela cu pompă de pulverizat) pâinicile și pereții cuptorului și am băgat tava în cuptor. Chiflele mici au fost gata cam în 12-15 minute, pâinica am mai lăsat-o câteva minute și le-am scos pe toate pe un grătar, le-am acoperit cu un prosop curat și le-am lăsat să se răcescă. O chiflă am mâncat-o, că prea mirosea frumos în bucătărie și riscam să fac inundație :P , cu puțin unt, că și așa o tăiasem pentru poză :D. Și uite asta a ieșit :).
Poftă bună! 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so