Treceți la conținutul principal

Ziua ciocolatei


     Mă disperă zilele astea artificial adoptate. N-am înțeles niciodată de ce e nevoie să fie o zi (sau mai multe) musai în care trebuie să-ți manifești afecțiunea pentru cel de lângă tine. Dacă eu vreau să fac ceva special în mijlocul lunii iulie prin care să-i arăt omului afecțiunea mea magistrală nu văd cine ar putea să-mi spună că am greșit sărbătoarea! Așa că  m-am rebelit  eu  așa și am hotărât să declar zilele (velăntain și dragobetele) astea zilele ciocolatei, pentru că eu iubesc ciocolata (și știu din surse sigure că mai sunt și alți chocoolici pe planetă). A fost una, mai vine una :D Pentru ziua care a trecut, am făcut două feluri de muffins cu .... ciocolatăăăăăăăăăăăăăăă. De dimineață am început „dezmățul” culinar cu muffins și cafea cu .... ciocolată ;;) Am continuat la serviciu și i-am corupt și pe cei din jurul meu, ridicând nivelul glicemiei a aproximativ 15 persoane. Not bad! :P Le-au plăcut, nu le-au plăcut, asta s-o spună ei, de mâncat le-au mâncat și asta m-a bucurat (he, he, ce poetă am devenit-de la ciocolată mi se trage :D). 
     Și în postul ăsta o să scriu ambele rețete, așa cadou de la mine, fără o ocazie specială. Ci pentru că așa vreau eu! Primele sunt niște muffins parfumate, cu merișoare uscate și ciocolată, următoarele sunt mai speciale așa, pentru că au în mijloc o surpriză amețită :)), o vișină din vișinată, adică și o bucată de ciocolată. Și ambele au primit o porție generoasă de glazură (cremă ganache) deasupra. Bune, bune!

   Muffins cu ciocolată și merișoare

   Ingrediente uscate
  • 250g făină integrală
  • 2 1/2 lingurițe praf de copt
  • 1 linguriță scorțișoară
  • 1/2 linguriță cardamon
  • 1 lingură cacao
   Ingrediente umede
  • 125g iaurt
  • 125 ml lapte
  • 3 linguri ulei de rapiță
  • 1 ou
  • 70g zahăr muscovado light
  • 1 lingură esență de vanilie
   În plus
  • 85g merișoare uscate
  • 40g ciocolată neagră tocată
   Și pentru decor cremă ganache și cireșe confiate

   Ingredientele uscate și cele umede se amestecă separat, apoi de combină, la sfârși adăugându-se merișoarele și ciocolata. Se pun formele de hârtie în tava de brioșe/muffins/cupcakes, se pune compoziția și se dă la cuptorul preîncălzit la 180 de grade C pentru aproximativ 20 de minute (repet, eu fac testul cu scobitoarea pentru a vedea dacă s-au copt).




   Muffins cu ciocolată și vișine

   Ingrediente uscate
  • 200g făină integrală
  • 1/4 cană migdale măcinate
  • 3 linguri cacao
  • 2 1/2 lingurițe praf de copt
   Ingrediente umede
  • 2 ouă
  • 5 linguri de zahăr muscovado light
  • 1/3 cană ulei de rapiță
  • 1 1/3 cană lapte bătut
   Pentru umplutură vișine din vișinată și ciocolată neagră

   Pentru decor cremă ganache și migdale măcinate.


     Am amestecat ingredientele uscate și cele umede separat, apoi le-am combinat, am pus în forme până la jumătate din compoziție, am așezat vișina și o bucățică de ciocolată, apoi am acoperit cu altă porție de compoziție. Le-am dat la cuptorul preîncălzit la 180 de grade C pentru aproxiamtiv 20 de minute.

   Pentru crema ganache am pus într-o crăticioară o smântână dulce de frișcă (din cea de la La Dorna am avut eu, cutie mică de 200ml) și am pus-o pe foc până a început să bulbucească, apoi am adăugat cam 350g ciocolată neagră - 74% și 71% cacao tocată și am lăsat-o acoperită cam 5 minute, după care am amestecat-o bine, bine, până a ieșit o cremă omogenă (a! eu i-am adăugat și o lingură de rom, așa, de savoare). Am făcut crema și am decorat muffin-urile în ziua în care au fost mâncate (le-am făcut seara, dimineața le-am aranjat și le-am lăsat la rece, să se așeze bine glazura), pe cele cu merișoare am pus glazura și în moț câte o cireașă confiată, pe cele cu vișine am pus glazura și migdale măcinate.



   Asta a fost tot! Data viitoare o să încerc alte combinații și da, o să vă arăt și ce mi-a ieșit și o să vă dau și rețeta (rețetele), bineînțeles!
   Să fiți iubiți! :)
Poftă bună!



A! Și asta a rămas din brioșele de dimineață :D

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so