Treceți la conținutul principal

Tort „Pădurea Neagră”



     Un tort elegant, de „La mulți ani!”,  pe care am ales să-l fac în varianta parțial alcoolizată (cu vișinată și vișine din vișinată, asta pe lângă vișinele și sucul din compot), la cererea sărbătoritului, însă se poate renunța la alcool, folosind doar  compotul de vișine.  

Ingrediente

Blat
  • 225g unt moale 
  • 225g zahăr (eu am folosit o combinație de zahăr tos bio și zahăr muscovado light)
  • 160g făină
  • 65g cacao
  • 1  linguriță și 1/2 praf de copt
  • 4 ouă medii 
      Am încălzit cuptorul la 190 de grade C și am tapetat cu hârtie de copt o formă cu diametrul de 18cm, cu fund detașabil.
      Untul și zahărul le-am amestecat cu mixerul până s-a format o compoziție aerată, am adăugat, pe rând, ouăle, apoi făina amestecată cu praful de copt și cacaoa (pe care le-am amestecat și cernut împreună). Am pus compoziția în forma pregătită și am dat-o la cuptor pentru aproximativ 50 de minute (e bine să verificați după jumătate de oră cum se prezintă situația, fiecare cuptor e cu figurile lui, al meu e mai leneș și-mi cam face figuri, așa că durează mai mult până se coace blatul, faceți testul cu scobitoarea să vedeți dacă e gata). Când a fost copt l-am scos, l-am mai lăsat vreo 5 minute în formă, apoi l-am scos, am dat hârtia de copt la o parte și l-am lăsat să se răcească complet. Apoi l-am tăiat orizontal în 3 blaturi egale.

Sirop
  • 5 linguri zeamă de la compotul de vișine
  • 2 linguri vișinată
     Le-am amestecat și am însiropat cele 3 blaturi. Dacă vă plac blaturile foarte însiropate puneți mai multă zeamă de compot sau mai multă vișinată.

Umplutura
  • 300g vișine din compot (eu am avut un borcan cu compot de vișine de la Râureni) fără sâmburi
  • 100g vișine din vișinată fără sâmburi
  • 200g smântână dulce de frișcă bătută cu mixerul
     Vișinele curățate de sâmburi le-am lăsat peste noapte la scurs.
     Am pus pe un platou primul blat, peste care am întins cu paleta jumătate din cantitatea de frișcă, apoi am pus un strat de vișine. Peste am așezat al doilea blat, de data asta am pus mai întâi vișinele, apoi am întins cealaltă jumătate de frișcă și la final am pus al treilea blat. Ei, acum să vă spun ce fac eu cu al treilea blat. De multe ori blatul copt are așa, deasupra, o formă bombată. Așa că, pentru un aspect mai frumos, eu blatul de deasupra îl pun invers, adică partea bombată jos, partea tăiată drept stă deasupra sau tai puțin și blatul de deasupra pentru a-l nivela, iar resturile de blat le pun la mijloc. Nu se vede, pentru că peste vine glazura, așa că la final e foarte aspectuos.

Glazura
  • 50g smântână dulce
  • 50g ciocolată neagră
  • 1 linguriță vișinată
  • răzatură de ciocolată neagră
     Smântâna am pus-o într-o cratiță pe foc până s-a înfierbântat, apoi am adăugat ciocolata tăiată în bucăți mai mici, am amestecat-o bine, să se topească și am pus și vișinata, până am obținut o cremă de ciocolată lucioasă, potrivit de moale, pe care pus-o deasupra ultimului blat. Am dat puțin la frigider tortul să se așeze glazura și să se răcească complet, apoi l-am scos și l-am decorat cu răzătură de ciocolată neagră.

     L-am livrat sărbătoritului, l-am degustat, ne-a plăcut. E nemaipomenit de savuros, sățios, arată foarte bine, cu siguranță merită să-l încercați într-o zi de sărbătoare sau pur și simplu dacă vreți să vă răsfățați.

Poftă bună!





Comentarii

  1. Mi-am propus sa fac si eu tortul asta de Craciun. Wish me luck!:) Blatul nu iese foarte inalt, nu? Cu 4 oua imi pare cam micut sau ma insel?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai l-am taiat in 3, forma de 18cm e mai mica, dar a iesit blatul cat forma in inaltime. Nu e foarte mare, intr-adevar si cu umplutura cu tot, iese destul de inalt, dar e destul de consistent, eu n-am putut manca o felie intreaga :)).

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…

Ciocanele marinate la cuptor

Rumene, crocante, fragede de ți se topesc în gură ... Ce ziceți? Ați încerca? Eu am mâncat :P Și mi-au plăcut mult de tot. Nu știu dacă din cauza faptului că n-am mai mâncat de mult timp pulpe sau chiar sunt așa de bune pe cât mi s-au părut mie. Și pentru că mai trebuie din când în când să fac câte o dedicație, pentru că îi știu pe câțiva dintre voi, cei care urmăriți nebunelile mele culinare, rețeta asta e pentru Dan Marcoci (salutare!) - sper să faci și tu și chiar te rog, spune-mi cum ți-au ieșit și dacă ți-au plăcut :)
Aveți nevoie de:
ciocănele de pui - eu am folosit o cutie care avea 7 bucăți1 lingură de miere1 lingură sos de soia1 lingură sos Worchester (eu am folosit din cel de la Fuchs)1/2 linguriță cardamon1/2 linguriță nucșoară2 linguri ulei de arahide 1 praf  de piper     Am spălat bine ciocănelele, le-am uscat cu prosoape de bucătărie și le-am pus într-o pungă cu fermoar. Am turnat peste amestecul de sosuri și condimente și le-am agitat bine, bine, apoi le-am lăsat pe…