Treceți la conținutul principal

Pfeffernussen



     Daaaa, nuci piperate ar cam suna traducerea, n-au nuci, forma e asemănătoare, dar piper au. Și nu numai. Sunt niște fursecuri nemțești, aromate nevoie mare, le pot trece printre favoritele de sezon. Partea și mai frumoasă e că puteți face aluatul și să-l congelați până la o lună, iar prăjiturelele coapte și ninse cu zahăr pudră pot fi păstrate în recipiente închise ermetic, la temperatura camerei, până la o săptămână. Rețeta asta am adaptat-o din cartea „Martha Stuart's Cookies” și voi mai experimenta câteva din rețetele de acolo, că prea bine sună ;).

  Ingrediente

  • 1 cană zahăr brut
  • 1/4 cană melasă
  • 115g unt moale, la temperatura camerei
  • 1 ou mare 
  • 1 linguriță extract de vanilie
  • 2 căni și 1/4 făină
  • 1/4 linguriță bicarbonat de sodiu
  • 2 lingurițe și 1/2 amestec de condimente proaspăt măcinat din: boabe de piper negru, cuișoare, ienibahar, scorțișoară, nucșoară (eu le-am zdrobit cu îndârjire până le-am făcut praf - la propriu- în mojarul de granit - se cheamă că am făcut mușchi :P)
  • zahăr pudră pentru pudrat (cam o cană) pus într-o pungă
     Am amestecat într-un bol făina cu condimentele și bicarbonatul  sodiu. Separat, cu mixerul, am amestecat untul cu melasa și zahărul până am obținut o compoziție ușor aerată, cam 3-4 minute. Am adăugat oul și extractul de vanilie, mixând în continuare. Am adăugat amestecul de făină și am mixat la viteză mică până s-a omogenizat compoziția. Cu lingurița am luat din aluat și l-am modelat cu palmele în fomă de bile, pe care le-am așezat în tavă, pe hârtie de copt. Am dat tava la cuptorul preîncălzit la 180 de grade C pentru aproximativ 15 minute, la mijlocul intervalului de timp am întors tava, să se coacă uniform. În momentul în care am făcut bilele, o parte au ajuns în cuptor, iar o parte au ajuns în altă tavă, la congelator, unde le-am lăsat cam 15 minute, până s-au întărit, apoi le-am scos și le-am pus într-o pungă închisă ermetic și le-am băgat iar la congelator, unde vor sta frumos până le voi coace (peste vreo 3, 4 zile). Cum menționam anterior, la congelator poate sta aluatul până la o lună, dar nu cred că va rezista atât. Revenind la fursecurile din cuptor, după ce s-au copt, le-am scos pe un suport de răcire și le-am lăsat cam 10 minute, apoi le-am pus în punga cu zahărul pudră și le-am agitat bine, bine, să se acopere cu zahăr din abundență. Le-am așezat apoi din nou pe suportul de răcire și le-am lăsat să se răcească complet.

     Pe cuvântul meu că mi-au plăcut la nebunie, mi-au adus aminte de turta dulce de la magazin din vremea copilăriei mele și probabil și faptul că am măcinat condimentele înainte să le folosesc a sporit aroma lor. În orice caz, cum spuneam, sunt în topul fursecurilor pe care le-am făcut până acum și abia aștept să dau și la alții, să se bucure de aroma lor!

Poftă bună!




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Crap la cuptor cu usturoi

E o rețetă super rapidă, delicioasă și aspectuoasă. Aveți nevoie de:
crap, o bucată fără cap, fără coadă, eviscerat, curățat și crestatsarepiper boabecâțiva căței de usturoi (eu am pus vreo 4), tăiați feliuțecimbru (eu am folosit proaspăt)ulei de măsline (o lingură)1 lămâie vin alb sec, cam 100mlCrapul se spală și se usucă cu prosoape de bucătărie, se sărează și se lasă cam jumătate de oră la frigider. Apoi se introduc în crestături și în interiorul peștelui feliuțele de usturoi, boabele de piper, feliuțe de lămâie și cimbrul. Se stropește cu puțin ulei de măsline și se introduce în cuptorul preîncălzit la 180 de grade. Cînd este aproape gata se stropește cu vinul și se mai lasă 5-10 minute. În total stă la cuptor 20, maxim 30 de minute. Și arată cam așa când e gata:



Merge cu  mămăliguță și un mujdei cremos. Iar pentru o savoare și mai mare, puteți pune puțin unt aromat peste el la servire ;)

Poftă bună!

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…