Treceți la conținutul principal

Muffins cu făină de mălai, dovlecei și brânză cedar


       Mi s-a pus piticul rău și am vrut neapărat să fac ceva de mâncare cu făină de mălai. Ce e asta? Un mălai mai fin  și mai galben decât mălaiul de mămăligă, pe care l-am luat de la un Plafar. Mi-am pus eu în cap să fac ceva sărat și apoi trebuie musai să încerc și ceva dulce. Bineînțeles, ghidată după pofte, dar și după ingredientele din frigider, am făcut muffin-urile astea și cu gândul la drăgălașele mele colege de birou care, fără voia lor, au devenit în timp un mic eșantion de testare a ce mai fac eu prin bucătărie. Și nu s-au plâns, au găsit combinația bună, dar eu una, o împătimită a oricărui fel de brânză, mă declar nemulțumită de cantitatea pe care am folosit-o de data asta, așa că data viitoare când fac (sau dacă vreți voi să încercați înaintea mea, să mă anunțați și pe mine dacă ideea a fost una bună) o să dublez sau chiar triplez cantitatea de brânză cedar folosită. A! Au mâncat fetele mele și fursecuri cu ghimbir (mai păstrasem niște aluat de sâmbătă) și au găsit aroma și textura lor foarte bune. Deci, victorieeeeeeee!!! Mai e loc de experimentat, dar pentru niște prime încercări, planul meu a fost îndeplinit cu succes. :D
     Pentru muffin-urile cele interesante, pe care, părerea mea, le puteți mânca oricând - de dimineață cu iaurt, ca aperitive la o masă mai consistentă, ca gustare, când sunteți pe fugă și n-aveți de unde să vă luați ceva decent - aveți nevoie de:

  • 1 cană făină de porumb (180g)
  • 1 cană făină integrală de grâu (120g)
  • 1/2 cană gris (100g)
  • 1 dovlecel mediu (180g) ras
  • 100g brânză cedar (sfatul meu, măriți cantitatea)
  • 200ml lapte
  • 1 ou
  • 125 ml ulei din sâmburi de struguri
  • 2 lingurițe praf de copt
  • 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
  • 1/2 linguriță sare

      Făina de mălai, cea integrală, grisul, praful de copt, bicarbonatul și sarea se amestecă. Separat, oul se amestecă cu laptele și uleiul și se adaugă amestecului uscat amestecându-se până la omogenizare. Se adaugă dovleceii rași și scurși și brânza cedar răzălită pe răzătoarea mare. Se pun în forme de hârtie în tava de brioșe (dacă nu aveți hârtie, să ungeți formele înainte-pentru tava din tablă, sau puteți folosi forme de silicon pentru brioșe ca atare, că la ele nu se prind) și se dă tava la cuptorul preîncălzit, la 180 de grade Celsius pentru 20 - 25 de minute. Mie mi-au ieșit 18 bucăți, dar dacă măriți cantitatea de brânză, s-ar putea să trebuiască să mai puneți niște lapte și o să vă iasă mai multe. Oricum faceți să aveți ...
Poftă bună!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macarons cu vanilie (rețeta Pierre Hermé)

Minunile astea delicate, delicioase și la mare căutare în ultima vreme pot fi cea mai frumoasă experiență a unui bucătărist sau cel mai îngrozitor coșmar. Am experimentat ambele stări, recunosc, și mă pot mândri cu o încăpățânare remarcabilă, având în vedere că după multele dezastre experimentate nu m-am dat bătută și am așteptat momentul fericit în care, datorită unui cuptor potrivit pentru a coace asemenea bunătăți, am reușit să fac minunățiile prezentate cu mare fală astăzi. Am citit multe rețete, de testat am si testat câteva, însă după lupte seculare, m-am hotărât să rămân fidelă rețetei tatălui macaronilor, Pierre Hermé, a cărui carte, Macarons, am primit-o în dar de la o dragă prietenă. Dacă nu sunteți în temă cu merengul italian și nu aveți la îndemână cele necesare, s-ar putea să nu vă încumetați să faceți rețeta asta, dar ar fi păcat, pentru că ies, într-adevăr, niște macaroni deosebit de buni, cu care veți impresiona degustătorii cu siguranță. Eu le-am făcut testarea …

Focaccia cu măsline, anşoa, roşii, sumac şi oregano (cu maia)

Nu mai e nevoie să vă povestesc despre pasiunea mea pentru pâinea cu maia. De doi ani, de când îmi cresc maiaua, rare au fost ocaziile când am mai căzut în păcat şi am mâncat altfel de pâine. Pasiunea s-a extins într-atât, încât am început să folosesc maiaua şi în alte reţete, cu un rezultat minunat, de cele mai multe ori, căci nu vă mint, am mai avut parte şi de ceva dezamăgiri, dar asta este ... din greşeli învăţăm, nu? Şi mi s-a pus mie aşa pata acum o săptămână şi am făcut o focaccia. Bună rău, dar mi-am scris procentele pe o foaie care a intrat în pământ, nu alta, aşa că ieri, când mai avea puţin prefermentul meu până să ajungă în maxim, ia reţeta de unde nu-i. Pfeeeeew! M-am enervat eu cu o enervare mare şi am luat calculatorul să născocesc altă reţetă. Ştiu că în focaccia se mai pune zahăr şi ulei, însă eu am păstrat reţeta de aluat fără adaosuri, ulei am pus doar în tavă şi pe deasupra, căci asta e minunea la focaccia şi ceea ce îmi place mie nespus, şi anume crusta delici…

Ciocanele marinate la cuptor

Rumene, crocante, fragede de ți se topesc în gură ... Ce ziceți? Ați încerca? Eu am mâncat :P Și mi-au plăcut mult de tot. Nu știu dacă din cauza faptului că n-am mai mâncat de mult timp pulpe sau chiar sunt așa de bune pe cât mi s-au părut mie. Și pentru că mai trebuie din când în când să fac câte o dedicație, pentru că îi știu pe câțiva dintre voi, cei care urmăriți nebunelile mele culinare, rețeta asta e pentru Dan Marcoci (salutare!) - sper să faci și tu și chiar te rog, spune-mi cum ți-au ieșit și dacă ți-au plăcut :)
Aveți nevoie de:
ciocănele de pui - eu am folosit o cutie care avea 7 bucăți1 lingură de miere1 lingură sos de soia1 lingură sos Worchester (eu am folosit din cel de la Fuchs)1/2 linguriță cardamon1/2 linguriță nucșoară2 linguri ulei de arahide 1 praf  de piper     Am spălat bine ciocănelele, le-am uscat cu prosoape de bucătărie și le-am pus într-o pungă cu fermoar. Am turnat peste amestecul de sosuri și condimente și le-am agitat bine, bine, apoi le-am lăsat pe…